Патрыятычнае выхаванне дзяцей адно з асноўных задач дашкольнай адукацыі.
Фарміраванне асобы дзіцяці, яго выхаванне пачынаюцца з выхавання пачуццяў праз свет станоўчых эмоцый, праз абавязковае далучэнне да культуры, забеспячэнне духоўнай і інтэлектуальнай стравай, у якой ён так мае патрэбу. Патрыятычнае выхаванне фармуе не проста законапаслухмянага грамадзяніна, а чалавека, свядома і актыўна выконваючага свой грамадзянскі абавязак. Яно прадугледжвае прывіццё павагі да Дзяржаўнага сцягу і гербу Рэспублікі Беларусь, гераічнага і гістарычнага мінулага, культуры свайго народа, любові да роднай мовы, прыгажосцям роднай прыроды.
Мэтай патрыятычнага выхавання з'яўляецца: выхаванне гуманнай, духоўна-маральнай асобы, годных будучых грамадзян Беларусі, патрыётаў сваёй Айчыны. Для дасягнення гэтай мэты неабходна вырашэнне многіх задач, адна з якіх - выхаванне патрыятычных пачуццяў праз вучобу дзяржаўнай сімволікі Рэспублікі Беларусь: знаёмства з гербам, сцягам, выхаванне паважлівага стаўлення да сімвалаў дзяржавы. Патрыятычнае выхаванне немагчыма без азнаямлення з родным краем: гарадамі РБ, картай Беларусі, дзе захаваліся адметнасці роднай краіны.
Першым універсітэтам маральна патрыятычнага выхавання з'яўляецца сям'я і дашкольная ўстанова, у якой знаходзiцца дзiця. Важна, каб дзіця выхоўваўся ў атмасферы любові, камфорту і ўвагі.
У аснову рэалізацыі гэтых задач пакладзены наступныя прынцыпы: • прынцып нагляднасці - шырокае ўяўленне адпаведнай вывучаемага матэрыялу нагляднасці: ілюстрацыі, фатаграфіі і т. Д .; • прынцып паслядоўнасці мяркуе планаванне вывучаецца матэрыялу паслядоўна, каб дзеці засвойвалі веды паступова, у пэўнай сістэме; • прынцып займальнасці - вывучаецца матэрыял павінен быць цікавым, займальным для дзяцей;
прынцып даступнасці - матэрыял павінен быць зразумелы дзецям дашкольнага ўзросту.
Азнаямленне з дзяржаўнай сімволікай згодна Вучэбнай праграме дашкольнай адукацыі пачынаецца ў сярэдняй групе, а ў старэйшай групе пашыраюцца і ўзбагачаюцца прадстаўлення пра сімволіку і роднай краіне.
Патрыятычнае выхаванне, пачынаецца з любові да сям'і, бацькам, роднай вуліцы і дзіцячаму садзе. Патрыятычнае выхаванне немагчыма без азнаямлення з родным краем: гарадамі РБ, картай Беларусі, дзе захаваліся адметнасці роднай краіны. Гульня - найбольш натуральны і радасны выгляд дзейнасці і, менавіта гуляючы, дзеці могуць лепш засвоіць матэрыял, замацаваць яго.
Першае ўяўленні аб патрыятычным выхаванні дзіця бярэ з сям'і і дашкольнай установе. Важна на пачатковым этапе праводзіць гутаркі з дзіцем, што такое сям'я - мама, тата, браты, сёстры, бабулі і дзядулі.
У сям'і ўсе павінны любіць адзін аднаго, праяўляць клопат і ўвагу, аказваць дапамогу, падтрымку. У сям'і ва ўсіх ёсць свае абавязкі, старэйшыя клапоцяцца пра малодшых, выкананне даручэнняў, просьбаў, удакладняюцца паняцця сямейныя традыцыі, святы.
На наступным этапе дзіцяці знаёмяць з паняццямі родная вуліца, родны горад. Праводзяцца экскурсіі па горадзе, знаёмяць дзіцяці з назвамі блізу якія ляжаць вуліц, дамамі, крамамі, паркамі, помнікамі. У гэтым узросце дзіця павінна ведаць сваё прозвішча і імя, хатні адрас. Звяртаць увагі дзіцяці на суботнікі, тлумачыць, што горад павінен быць чыстым і прыгожым, гэтак жа звярнуць увагу на працу людзей, прафесіі якіх звязаны з акультурваннем вуліц.
На наступным этапе, пазнаёміць дзіцяці з назвай горада, яго гербам, з гісторыяй горада, яго помнікамі, іх назвамі і гісторыяй, наведаць музей. Пазнаёміць з вершамі аб родным горадзе, святамі, напрыклад - Дзень горада. Так, у дзіцяці фарміруецца паняцце малая радзіма. Вельмі важна пазнаёміць дзіцяці з прыродай роднага краю. Даць звесткі аб рэках і азёрах, іх назвах, якія расліны растуць на тэрыторыі краю, якія жывёлы насяляюць, адзначыць, што трэба вельмі асцярожна ставіцца да прыроды. Тым самым выхаваць у дзіцяці пачуццё гонару і любові за любімы край, бачыць прыгажосць навакольнага свету.
На гэтым этапе мы знаёмім дзіцяці з назвай краіны, з яе знакамі: герб, сцяг, гімн.
Прапанаваць дзіцяці разгледзець карту свету, пазначыць на карце размяшчэнне нашай краіны, удакладніць як велізарная наша краіна, пазнаёміць з назвай сталіцы нашай радзімы. Адзначыць як шмат у нашай краіне азёр, рэк, лясоў.
На наступным азнаямленчым этапе, разгледзець ілюстрацыі з іх выявамі. Важна адзначыць, як велізарная наша краіна і шматнацыянальная, пазнаёміць з нацыянальнасцямі людзей якія пражываюць у нашай краіне, адзначыць, што кожная нацыя мае сваю культуру, традыцыі і звычаі.
Важна падрабязна спыніцца на культуры нашай краіны і яе традыцый.
Добра пачаць з чытанні беларускіх народных казак, пацешак, попевок, вершаў. Завучыць ўпадабаныя вершы і пацешкі.
Тэма Вялікай Айчыннай вайны, вельмі важная частка гісторыі нашай краіны. Менавіта на гэтай тэме трэба падрабязна спыніцца. Распавесці пра свята «Дзень Перамогі», пра Вялікую Айчынную вайну, у якой уся краіна ўстала на абарону нашай Радзімы ад варожых заваёўнікаў, пра ролю дзяцей у ВАВ. Менавіта гэтая тэма як нельга лепш расчыняе для дзіцяці такія паняцці як: Радзіма, патрыятызм, гераізм, смеласць, адвага, пачуццё таварыства, узаемадапамога, дзякуючы гэтым якасцям мы сталі пераможцамі ў гэтай вайне, не гледзячы на ўсе цяжкія выпрабаванні якія давялося перажыць. Менавіта на такіх прыкладах дзеці адчуваюць гонар за нашу вялікую Радзіму, вырастаюць годнай зменай старэйшага пакалення.
Ад таго, якімі вачыма дзіця ўбачыў наваколле, на ад таго, што ўразіла яго ўяўленне, ад таго, якія ўрокі дастаў ён з тлумачэнняў пра падзеі сучаснасці і гістарычным мінулым краіны, залежыць і станаўленне асобы грамадзяніна.
Дзеці - наша будучыня. Важна своечасова навучыць іх любіць і берагчы ўсё, што створана старэйшым пакаленнем: свабоду, незалежнасць, мір, Айчына.